بنا به دلایلی دیگر راجع به انتخابات و حواشی  آن نخواهم نوشت. دیروز استعفای دومین نماینده هم پذیرفته شد ،آقای یگانلی نماینده شهر ارومیه . و افسوس میخورم که شهری که مردمانی آزاده دارد و قهرمانانی چون باکری ها، علی(1) و حمید و مهدی و جزو معدود مراکز استانی است که هر سه نماینده اش نامه به رهبری را امضا کرده اند و هر سه هم به این جرم رد صلاحیت شده اند با مردی نیمه مجنون شناخته می شود که اگر چه در روزهایی که ناامنی ها این سامان را فراگرفته بود در باز گرداندن امنیت به این خطه نقش داشته است ولی بی گمان با تشدید اختلافات قومی و مذهبی، میرفت که آیندگان این ملک را با مشکلاتی مواجه کند که دیگر از صد تا عاقل هم کاری  برنیاید اما مردمان آزاده این ملک در انتخابات مجلس ششم نشان دادند که حرمتی برای خط کشی های مصنوعی قائل نیستند و بی توجه به قومیت به نمایندگان اصلاح طلب رای دادند . قصد داشتم که متن خطبه های نماز جمعه ارومیه را در وبلاگم بگذارم ولی به دلیل این که این کار را از سویی اشاعه فحشا میدانم و از دیگر سو بیم دارم که این کار  متضمن اهانتی به مردان و زنان شریف اورموی باشد فعلا از این کار صرف نظر میکنم. جالب است بدانید که خیابانی  را هم در ارومیه  به نام  مجاهد نستوه حجت الاسلام حسنی نام گذاری کرده اند.

امروز روز جهانی زن است و  من این روز را به شیرزنان هموطنم تبریک میگویم . نمی دانم چرا نوشتن از زن و روز آن برایم سخت است، نه اشتباه نکنید این سختی نه از آن روست که زن را جنس دوم می دانم و یا ناقص العقل که نهایت احترام را برای زن  قائلم. این کار را همان قدر که سخت میدانم که لازم و ضروری ولی می دانم که ادای حق مطلب از توانم خارج است. سال 82 سالی پربار بوده برای زنان ایرانی، و گل سر سبد زنان  شایسته این سال خانم شیرین عبادی است ولی نباید از کنار نام های خانم حقیقت جو و کولایی و راکعی و امانی و حتی صدر و در عرصه ای متفاوت خانم آغداشلو هم بی تفاوت گذشت، ضمن اینکه باید از زنان و دختران ستم دیده بم هم یادی بکنیم. راجع به حجاب و نسبت روسری و تو سری و... باید گفت که هرقانونی که بخواهد در این مسئله فردی دخالت کند، باطل و مردود است  چه قانون منع حجاب در کشور فرانسه باشد چه قانون حجاب اجباری در ایران. و من به بعضی از طرفداران افراطی آزادی زنان که به طور مطلق حجاب زنان را نفی میکنند یادآور می شوم که در صف اول جنبش زنان به عنوان یکی از تواناترین بازوهای جنبش اصلاح طلبی  افرادی چون حانم حقیقت جو و کولایی و... که به حجاب اعتقاد دارند در کنار افرادی چون خانم عبادی و لاهیجی و...که به حجاب اعتقاد ندارند ایستاده اند، پس اولا مواظب باشید که خودتان آزادی زنان را در اختیار حجاب یا بی حجابی نفی نکنید ثانیا بر خط کشی هایی که بین نیروهای آزادیخواه فاصله می اندازد خطی نیفزایید.

(1) برادر شهیدان حمید و مهدی باکری که  از بانیان سازمان مجاهدین حلق بود و پیش از انقلاب شربت شهادت  نوشید و جنایات هم رزمان سابقش راندید درست مانند برادرش که شهید شد و نامردمی بعضی از همرزمانش و از جمله رد صلاحیت همسرش را ندید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد